Семантичне ядро має центральне ключове слово, як правило, високочастотне, і всі інші ключові слова в ньому ранжируються за зменшенням частоти спільного використання з центральним запитом в загальній колекції документів. Таким чином, семантичне ядро представлено у вигляді семантичного графа, де довжина його ребер відповідає обернено пропорційній частоті спільного згадування.
Ключові слова (пошукові запитання) для семантичного ядра вибираються шляхом строгого аналізу послуг чи товарів компанії, аналізу статистики пошукової системи, статистики сайту, конкурентів на ринку і сезонності ключових слів. Запити в семантичному ядрі повинні максимально відповідати уявленням цільових відвідувачів про сайт і про ту інформацію, яка, на їхню думку, повинна там присутні.
Семантичне ядро сайту складають ті ключові слова, які виявила пошукова машина при скануванні сайту, але воно може серйозно відрізнятися від еталонного, на основі семантичного графа, що характеризує дану тематику. Це обумовлено особливостями бізнес-моделі даного ресурсу.
Мета створення семантичного ядра сайту:
Семантичне ядро формує тематику сайту, яка буде враховуватися пошуковими системами.
Правильно сформоване семантичне ядро є основою для оптимальної структури веб-ресурсу.
Процедура складання семантичного ядра:
Перед тим як збирати семантичне ядро за допомогою Google Ads, слід ретельно вивчити характер продажів і всю бізнес-модель підприємства. Це дозволить визначити, що підходить в знайденому, а що ні. Семантичне ядро, зібране таким чином, виявиться найбільш приближеним до того ідеалу, до якого і сам Google прагнуте. Існують сервіси, які роблять це автоматично, виділяючи з існуючого масиву найцінніші ключові фрази. Існують 3 види семантичних ядер: комерційне, некомерційне і об'єднане, до якого входять комерційні і некомерційні запитання одночасно. Розділення ядра на комерційне і некомерційне використовується в деяких високотехнологічних методах створення супутників.
Системи "Google Analytics", та подібні, що надають інформацію про статистику ключових слів; Аналіз статистики основних ключових слів, за якими здійснюється перехід на сайт, для якого складається семантичне ядро (інформація доступна в "Google Analytics", та подібних); Моніторинг видимості конкурентів за продвигуваними для розглянутого сайту запитаннями. При роботі з ключовими словами слід враховувати їх регіональну належність та сезонність.
Кластеризація семантичного ядра:
Кластеризація - це автоматична групування пошукових запитань на основі пошукового виводу. Якщо пошукова система повертає одні й ті ж документи за пошуковими запитами і кількість таких збігів відповідає ступеню групування - такі запити об'єднуються в групи. Під кожну групу створюється цільова сторінка для просування всіх пошукових запитань з групи на одній сторінці.
Ступінь групування - це кількість однакових документів на сторінці результатів пошуку, за якими буде здійснюватися групування. Види кластеризації:
На сьогодні існує 3 алгоритми кластеризації на основі пошукового виводу - Soft, Hard і Moderate. Алгоритми Soft і Hard введені і описані Олексієм Чекушиною. Метод Moderate введений і описаний командою сервісу Топвізор.
Soft - на основі статистики запитань вибирається найпопулярніший пошуковий запит, і всі інші запити порівнюються з ним за кількістю спільних документів на сторінці результатів пошуку в пошуковій системі. Якщо кількість збігів відповідає необхідній ступені групування, запити об'єднуються в групу. У отриманій групі всі запити будуть пов'язані з популярним запитом, але можуть бути не пов'язані між собою. Moderate - на основі статистики запитань вибирається найпопулярніший пошуковий запит, і всі інші запити порівнюються з ним за кількістю спільних документів на сторінці результатів пошуку в пошуковій системі, додатково порівнюючи всі пошукові запити між собою. Якщо кількість збігів відповідає встановленій ступені групування, запити об'єднуються в групу. У отриманій групі всі запити будуть попарно пов'язані між собою, але в різних парах URL порівнюваних запитів можуть бути різними. Hard - на основі статистики запитань вибирається найпопулярніший пошуковий запит, і всі інші запити порівнюються з ним за кількістю спільних документів на сторінці результатів пошуку в пошуковій системі, додатково порівнюючи всі запити між собою і всі URL в отриманих парамах. Якщо кількість збігів відповідає встановленій ступені групування, запити об'єднуються в групу. У отриманій групі всі запити будуть пов'язані між собою загальними URL.
Фактори, що впливають на семантичне ядро:
В семантичному ядрі зазвичай враховуються такі фактори, як:
кількість показів (частотність);
кількість показів лише пошукового запиту без словосполучень, в які входить даний запит;
кількість показів без морфологічних форм;
конкурентність даного запиту;
кількість переходів (прогнозована і реальна);
сезонність запиту;
геозалежність запиту;
частка запиту в семантичному графі.
Семантичне ядро використовується веб-мастерами для більш грамотного пошукового просування сайтів. Зазвичай семантичне ядро складають перед будь-яким просуванням сайту.