Ми сертифікований партнер Google в сфері
розробки сайтів та інтернет-реклами

Пошукова оптимізація

Пошукова оптимізація

Зазвичай, чим вище розташування сайту у результатах пошуку, тим більше зацікавлених відвідувачів переходить на нього з пошукових систем. При аналізі ефективності пошукової оптимізації оцінюється вартість цільового відвідувача з урахуванням часу виведення сайту на вказані позиції та конверсії сайту.

Основні Напрямки Роботи

Пошукові системи враховують безліч параметрів сайту при обчисленні його релевантності (ступеня відповідності введеному запиту):

  • Плотність ключових слів: Сучасні алгоритми пошукових систем дозволяють проводити семантичний аналіз тексту для фільтрації пошукового спаму, де ключове слово зустрічається занадто часто (термін сленгу "тошнота").

  • Індекс цитування сайту (ТИЦ): Залежить від кількості та авторитетності веб-ресурсів, які посилаються на даний сайт.

  • Водність тексту: Вказує на наявність малозначущих слів, які не несуть корисної інформації і служать для розбавлення тексту (стоп-слова).

  • Поведінкові фактори (внутрішні): Дії користувачів на сайті, такі як вхід, перегляд сторінок, кліки на посилання в тексті та меню.

Всі фактори, що впливають на позицію сайту в результатах пошукової системи, можна розподілити на зовнішні та внутрішні.

Внутрішня Оптимізація

Це робота, спрямована на загальне підвищення якості сайту та користі для відвідувача. Сюди входить робота над структурою проекту, полегшенням сприйняття контенту та безпосередньо якістю цього контенту.

Внутрішня оптимізація включає в себе роботу з заголовками сторінки, які містяться в коді з тегами title, а також створення унікального тексту на цих сторінках. Також важливо приділити увагу мета-тегу description, оскільки саме його бачить користувач під URL сайту в пошуковій видачі.

Зовнішня Оптимізація

Фактори зовнішньої оптимізації діляться на статичні та динамічні. Статичні визначають релевантність сайту на основі цитованості його зовнішніми веб-ресурсами, а також їх авторитету незалежно від тексту цитування. Динамічні визначають релевантність сайту на основі цитованості його зовнішніми веб-ресурсами та їх авторитету в залежності від тексту цитування.

Методи зовнішньої пошукової оптимізації включають реєстрацію в каталогах, обмін посиланнями, розміщення статей, використання соціальних мереж, прес-релізи, крауд-маркетинг, створення та ведення блогів тощо.

Лице, що проводить оптимізацію веб-сайтів, називається оптимізатором чи SEO-спеціалістом.

Фактори, що Знижують Рейтинг Сайту

  1. Неуникальний контент (статті, новини тощо).
  2. Технології, які пошукові системи вважають за спам.
  3. Зайва кількість зовнішніх посилань через неестествений приріст посилань.
  4. Накрутки поведінкових факторів (Google не враховує).
  5. В структурі посилань для nofollow — менше 10 відсотків.
  6. Некоректна верстка.
  7. Важкий "замусорений" код.
  8. Велика вага сторінки (HTML-коду, зображень, JS-скриптів, CSS-стилів тощо).
  9. Некоректні відповіді сервера.

Історія

З'явившись разом з появою та розвитком пошукових систем у середині 1990-х, пошукова оптимізація приділяла велике значення тексту на сторінці, ключовим словам в мета-тегах та іншим внутрішнім факторам. З появою технології PageRank більше уваги приділялося зовнішнім факторам, що допомогло Google вийти на лідерські позиції у світі пошуку та ускладнило оптимізацію лише за допомогою тексту на сайті.

Оптимізація розвивається разом із пошуковими системами, і в сучасних результатах пошуку можна бачити все більше комерційних сайтів з штучно розгорнутою популярністю, особливо за комерційно привабливими запитаннями (транзакційні запити, транзакційний аналіз).

З точки зору Google, останнім часом призупинено вдосконалення PageRank. Останнє оновлення відбулося у грудні 2013 року, а вже у жовтні 2014 року Джон Мюллер офіційно заявив, що імовірно більше не буде оновлень PageRank. Крапка на історії цього показника була поставлена у квітні 2016 року, коли представник корпорації Google повідомив, що проект "PageRank" закритий компанією раз і назавжди на всіх рівнях. Іншими словами, PR перестав бути одним із чинників рейтингу сайту для пошукової системи.

Види Оптимізації

Методи оптимізації можна розділити на три класи відповідно до їх "кольору" (білий, сірий і чорний). Однак останні події в світі пошукових систем дають зрозуміти, що це розподіл є досить умовним - будь-яке втручання у певні параметри сайту може бути визнане пошуковиком як небажане вплив на його результати. Таким чином, будь-яка спроба маніпулювання результатами пошуку прямо заборонена у ліцензії на використання пошукової системи "Google". "Білі" оптимізатори та маркетологи користуються рекомендаціями Google щодо створення "добрих" сайтів, тобто просувають сайт, не порушуючи правила пошукових систем.

Біла оптимізація

Біла оптимізація - це оптимізаційна робота над ресурсом без застосування офіційно заборонених кожною пошуковою системою методів просування ресурсу - без впливу на пошукові алгоритми сайтів. Це включає роботу над самим сайтом, а саме над внутрішньою навігацією та вмістом, і роботу зовнішньою середовищею сайту, тобто просуванням оптимізованого сайту за допомогою оглядів, прес-релізів, реєстрації в соціальних закладах, партнерських програмах і т. д. з вказанням посилань на сайт. Слід відзначити, що "Google" попереджає, що якщо який-небудь метод оптимізації не є офіційно забороненим, це не означає, що його можна використовувати.

Сіра оптимізація

До сірої пошукової оптимізації можна віднести додавання великої кількості ключових слів у текст сторінки, часто за шкоду читабельності для людини, наприклад: "Масло масляне, бо в ньому є масложиві жири". При цьому оптимізація полягає спочатку в підборі ключових запитань для конкретної веб-сторінки, визначенні розміру цільового "SEO-тексту" та необхідної частоти ключових слів у ньому, а потім у формулюванні речень та фраз, що містять ключові запити у визначеній кількості фраз в різних відмінках, однині та множині, за різних форм глаголів. Ці параметри можуть потім коригуватися в залежності від результатів виведення пошукових систем. При цьому завдання SEO-копірайтера - написати оригінальний текст таким чином, щоб подібна оптимізація була якомога менш помітна "живому" читачеві (і зокрема асесору пошукової системи). Широко використовується також включення ключового запиту в HTML-теги title, meta description, h1, alt, атрибут meta keywords.

Чорна оптимізація (чорний SEO)

До чорної оптимізації відносяться всі методи, що суперечать правилам пошукових систем. Серед них можна виділити наступні: використання дорвеїв (сторінок та ресурсів, створених спеціально для роботів пошукових систем, часто з великою кількістю ключових слів на сторінці), прийом під назвою клокінг (користувачеві видається одна сторінка, легко читабельна, а пошуковому роботу - інша, оптимізована під певні запити), використання прихованого тексту на сторінках сайту, використання "однопіксельних посилань".

Для чорної оптимізації часто використовується взлом сайтів із високим рівнем відвідування або численних сайтів із невеликим рівнем відвідування з метою розміщення на них посилань (в тому числі прихованих) на просувані ресурси. У більшості випадків такі посилання змінюються автоматично раз в кілька днів або тиждень за рахунок шкідливого коду чорного оптимізатора, який можна виявити за допомогою безкоштовних онлайн-сканерів сайту на віруси.

Особливо уразливі вікі-сайти, які не захистили свої зовнішні посилання інструкціями rel="nofollow", і вікі-движки, які не мають такої функції. Використання навіть досить надійної капчі популярних форматів у таких випадках не зупиняє спамерів, оскільки тИЦ/PR у вікі-сайтів зазвичай підвищений.

Читать - полезно, а крутить - прибыльно!

Заказывай SEO-Labs

Добавить комментарий:

Понравился материал? Расскажи друзьям!

Хочеш в ТОП 3? Лінь розбиратися?

Готовий платити:
8500грн
45000грн
На верх